Pengikut

Iklan jom.....

Khamis, 8 Disember 2011

Kalau Anda..?????

Kalau anda dilahirkan pada 1Hb, 10Hb, 19Hb, 28Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.1
Kalau anda dilahirkan pada 2Hb, 11Hb, 20Hb, 29Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.2
Kalau anda dilahirkan pada 3Hb, 12Hb, 21Hb, 30Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.3
Kalau anda dilahirkan pada 4Hb, 13Hb, 22Hb, 31Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.4
Kalau anda dilahirkan pada 5Hb, 14Hb, 23Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.5
Kalau anda dilahirkan pada 6Hb, 15Hb, 24Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.6
Kalau anda dilahirkan pada 7Hb, 16Hb, 25Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.7
Kalau anda dilahirkan pada 8Hb, 17Hb, 26Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.8
Kalau anda dilahirkan pada 9Hb, 18Hb, 27Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.9

no.1
—-
Anda sangat cerdik, jujur, lucu, degil, rajin, terus-terang, cemburu dalam asas pertandingan, baik hati, peramah dan autoriti. Anda ingin mendahului dalam apa jua keadaan. Anda seorang yang berdikari, berkeyakinan dan tidak pernah berada di bawah pimpinan orang lain. Anda akan bercinta dalam usia yang muda tapi akan berkahwin pada usia yang matang. Anda tidak suka akan orang yang bertentangan pendapat dengan anda. Malah anda juga menyimpan dendam dengan orang yang bersalah dengan anda. Anda seorang yang kuat belanja. Pada masa hadapan anda adalah professional dalam kerjaya yang anda ceburi. Namun terdapat juga orang yang kecil hati dengan pencapaian anda. Anda mempunyai keluarga yang bahagia. Pasangan ideal anda adalah no.4, 6, 8.

no.2
—-
Tak kira apa pun, anda akan disukai oleh semua orang kerana anda berperanankan Bulan dan semua orang suka akan bulan. Em…bagus! Anda suka bermimpi siang. Anda kurang berkeyakinan terhadap diri sendiri. Jadi and perlu membuat perubahan ke atas hidup anda. Anda adalah seorang yang sukar diramal kerana anda membuat perubahan berdasarkan masa dan keadaan. Anda juga seorang yang mementingkan diri sendiri tetapi and mempunyai bakat dalam muzikal, seni dan komunikasi lisan. Sikap anda seperti bulan yang datang keredupan dan pudar jadi semua orang boleh mengetahui perubahan anda. Anda boleh menjadi Mahatma Gandhi yang kedua kerana cinta akan keamanan. Anda juga seorang yang bertanggungjawab dalam keluarga. Pasangan ideal anda adalah no.2, 5, 9.

no.3
—-
Anda adalah seorang yang berhati keras, pentingkan diri sendiri, kuat agama dan suka untuk mempertingkatkan kehidupan sendiri. Anda mempunyai masalah keluarga dan anda dapat mengharungi dengan kesabaran anda. Anda sangat pandai bercakap, wajah yang cantik, jadi ke mana saja anda pergi anda akan dapat apa yang anda inginkan. Daripada hari lahir anda, anda perlu berkerja keras untuk berjaya. Anda juga seorang yang menghormati orang yang lebih tua daripada anda. Bukannya senang nak menjalinkan hubungan sama ada percintaan, kekeluargaan atau persahabatan. Sekiranya anda suka akan sikap seseorang itu, maka hubungan itu akan berpanjangan. Anda suka akan kebebasan, pencipta di mana ada anda akan membawa harapan, kegembiraan dan keceriaan ke dunia ini. Pasangan ideal anda adalah no.6, 9.

no.4
—-
Anda adalah seorang yang amat degil dan rajin. Mungkin anda akan menjauhkan orang lain daripada anda kerana kata-kata anda. Anda seorang yang bertimbang rasa akan masalah orang lain. Anda berbakat dalam penyelidikan dan seni. Anda akan membantu ahli keluarga atau kawan-kawan yang menghadapi masalah tanpa berfikir panjang. Anda kena berhati-hati dengan orang sekeliling anda kerana mereka mungkin akan mempergunakan anda. Kawan-kawan anda akan menghabiskan masa dan wang ringgit anda dan selepas itu menjauhi daripada anda apabila anda dah tak ada nilai buat mereka lagi. Walau bagaimanapun anda tetap seorang yang sabar dan tegas. Pasangan ideal anda adalah no.1, 8.

no.5
—-
Anda sangat popular dalam komuniti. Anda boleh menyelesaikan sesuatu perkara hanya secara lisan. Anda mempunyai akal fikiran dalam menjalani perniagaan. Namun anda terlalu terburu-buru. Anda adalah seorang yang humor di kalangan kawan-kawan dan ahli keluarga. Kawan-kawan dan ahli keluarga anda juga akan minta bantuan anda apabila mereka memerlukan bantuan. Anda bukan seorang yang setia dalam hubungan percintaan. Anda suka perubahan dan kebebasan. Anda mempunyai ciri-ciri seorang pengembara dan ahli silap mata. Anda mempelajari hidup melalui pengalaman. Pasangan ideal anda adalah no.1 , 2, 9.

no.6
—-
Anda dilahirkan untuk menikmati hidup ini. Anda tidak pedulikan apa-apa perkara dan hanya ingin berseronok dalam hidup anda saja. Anda sangat pandai dalam pelajaran dan pengurusan perniagaan. Anda seorang genius, baik hati (tapi hanya orang yang beranggapan anda orang baik), mempunyai paras rupa yang cantik atau kacak. Semua benda yang baik akan datang pada anda. Anda mengambil berat ke atas ahli keluarga dan kawan-kawan anda. Pada pandangan mereka, anda adalah seorang yang murah hati, peramah, adil saksama dan mempunyai penilaian yang tajam. Pasangan ideal anda adalah no.1, 3, 9.

no.7
—-
Anda mempunyai daya tarikan kepada sesiapa saja. Anda adalah seorang yang realistik, yakin, gembira dan merupakan seorang yang genius dalam bidang pendidikan, muzik, seni dan nyanyian. Anda mempunyai masalah sikap iaitu panas baran. Namun demikian, anda banyak melakukan pengorbanan untuk keluarga. Anda meletakkan keluarga di tempat yang amat tinggi sekali sehingga kadang-kadang mengabaikan kebahagian diri sendiri. Anda telah dilahirkan untuk memberi sumbangan kepada dunia ini. Jadi anda seorang yang bagus dan seorang yang amat gembira. Pasangan ideal anda adalah no.2.

no.8
—-
Anda mempunyai personaliti yang sangat kuat jadi tak ada orang yang memahami anda. Kepakaran anda hanyalah menuding jari pada sesuatu benda. Anda juga mengalami pelbagai dugaan dalam hidup. Semua masalah ini telah menjadikan anda lebih kuat dan tabah. Anda memperjuangkan keadilan. Kebanyakan masa anda telah dihabiskan bersama-sama dengan kawan-kawan. Anda seorang yang disiplin dalam hidup, tidak putus asa dan berani. Faktor-faktor ini telah membawa anda ke puncak kejayaan. Anda juga adalah seorang ahli pasukan, keluarga dan pejuang yang sangat bagus. Pasangan ideal anda adalah no.1, 4.

no.9
—-
Anda adalah seorang yang sangat tabah dari segi fizikal dan juga mental. Anda mempunyai penilaian yang sangat tajam. Anda juga adalah seorang yang sangat dihormati dalam komuniti. Anda adalah orang yang boleh menerima cabaran dan berjaya dalam apa jua yang anda buat. Pada usia yang muda anda selalu bertentangan dengan ibu bapa anda. Tapi apabila usia anda telah semakin meningkat anda adalah seorang anak yang taat dan hormati mereka. Anda sesuai menceburi bigan kejuruteraan atau perbankan kerana orang lain percaya dan yakin akan anda. Anda merupakan model teladan kepada orang lain. Pasangan ideal anda adalah no. 3, 5, 6....




##pssttt...bace tu boleh percaya tu jangan terlampau sangat lah sikit2 sudah terutama yang bahagian pasangan ideal tu...heheh....##

Selasa, 6 Disember 2011

Ragam Orang Bercinta

RAGAM BERCINTA

♥ kalau bercinta, jangan berkepit macam belangkas, hantar surat berbelas-belas, SMS berbalas-balas, masa dating sebelah tandas, berpeluk-peluk dalam bas, asyik menjeling dalam kelas, minum air perghh kongsi segelas...

bila ada konflik , haa mula la nak frust, nak tunai solat pun malas, tak dapat tumpu study dalam kelas, waktu result nak keluar tahu pulak cemas, takut exam tak pass........., tup tup awek sendiri kena kebas, kesian.. melepas !

so, jadilah couple yang ada class, berdating ikut lunas, bergaul ada batas, jaga maruah dengan tegas, syariah dijaga dengan jelas, tutur kata sentiasa beralas, kalaulah cinta yang dihulur ikhlas, janganlah bimbang, cintamu pasti berbalas.

♥ kepada yang masih SINGLE,
cinta ibarat kupu-kupu, makin dikejar, makin dihindar. tapi,bila kau biarkan ia terbang, ia akan menghampirimu disaat kau tak terduga. cinta mampu membahagiakanmu, tetapi sering pula ia menyakiti. cinta itu hanya istimewa apabila kau berikan cinta kepada seseorang yang layak menerimanya.

♥ kepada PLAYBOY/PLAYGIRL,
jangan katakan 'AKU CINTA PADAMU' bila kau tidak benar-benar peduli. jangan bicarakan soal cinta bila itu tidak benar-benar ada. jangan sentuh hidup seseorang bila kau hanya berniat untuk mempermainkannya. jangan menatap ke dalam mata seseorang bila kau lakukan untuk pembohongan. hal paling kejam yang dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta, sedangkan kau tak berniat langsung untuk MENERIMANYA saat ia terjatuh.

♥ kepada yang PATAH HATI,
bertahan selama kau menginginkannya akan menghiris luka sedalam kau membiarkannya. persoalannya, bukan bagaimana mengatasi rasa sakit itu, tetapi apa yang boleh diambil dan dihayati sebagai pengajaran dan hikmahnya.

♥ kepada yang BELUM PERNAH JATUH CINTA,
bagaimana kalau jatuh cinta? mahu jatuh, JATUHLAH ! tetapi jangan sampai terjerumus. biar selamba janji stabil. cubalah untuk memahami. bersedialah untuk terluka dan menderita, tetapi jangan disimpan semua rasa jika itu yang benar-benar dialami.

♥ kepada yang TAKUT MENGAKUI,
cinta menyakitkan apabila anda memutuskan hubungan dengan seseorang. tetapi lebih sakit lagi, bila seseorang memutuskan hubungan denganmu. namun, cinta paling menyakitkan apabila orang yang kau cintai langsung tidak megetahui perasaa mu terhadapnya.

♥ kepada yang masih bertahan MENCINTAI SESEORANG YANG TELAH PERGI,
hal yang menyedihkan dalam hidup ialah apabila kau bertemu seseorang, lalu jatuh cinta.akhirnya menyedari bahawa dia bukanlah jodoh dan kau telah mensia-siakan masa bertahun-tahun untuk orang yang tidak layak. kalau sekarang dia tidak layak, 10 tahun dari sekarang pun dia tidak akan layak. biarkan dia pergi, dan lupakan

Rabu, 2 November 2011

Fakta Menarik Mengenai Wanita








1.Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.


2.Bila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.


3.Wanita susah untuk mencari sesuatu yang dia benci tentang orang yang paling dia sayangi (karena itu banyak wanita yang patah hati bila hubungannya putus di tengah jalan).


4.Jika seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di pikirannya walaupun ketika itu dia sedang bersama dengan lelaki lain.


5.Bila lelaki yang dia cintai merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!


6.Wanita memang menyukai pujian tetapi selalu tidak tahu cara menerima pujian.


7.Jika kamu tidak suka dengan gadis yang menyukai kamu setengah mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar dengannya karena ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tidak akan tahu bila dia telah membuat keputusan, dia akan melakukan apa saja.


8.Jika seorang gadis sedang menjauhkan diri darimu setelah kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Jika kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia secara perlahan-lahan.


9.Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.


10.Jangan sesekali beritahu kepada perempuan tentang apa yang membuat mereka langsung merasa tidak berguna.


11.Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.


12.Bila pertama kali lelaki yang dicintainya sedang memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telepon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebenarnya dia akan berteriak kerana gembira dan tak sampai sepuluh minit, semua kawan-kawannya akan mengetahui berita tersebut.


13.Sebuah senyuman memberi seribu arti bagi wanita. Jadi jangan senyum sembarangan kepada wanita.


14.Jika kamu menyukai seorang wanita, mulailah dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu lebih dalam.


15.Jika seorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia karena dia memang tak berminat denganmu.


16.Tetapi jika dalam waktu yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.


17.Jangan sesekali meneka apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!


18.Setelah seorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya mengapa aku tidak bertemu lelaki ini lebih awal.


19.Kalau kamu masih mencari-cari cara yang paling romantis untuk memikat hati seorang gadis, bacalah buku-buku cinta.


20.Bila setiap kali melihat foto bersama, yang pertama dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.


21.Bekas kekasihnya akan selalu ada di pikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat yang teristimewa di hatinya!!


22.Satu ucapan ‘Hai’ saja sudah cukup menceriakan harinya.


23.Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.


24.Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata untuk memikat kawan mereka yang lebih cantik.


25.Cinta berarti kesetiaan, jujur dan kebahagiaan tanpa syarat.


26.Semua wanita menginginkan seorang lelaki yang dicintainya dengan sepenuh hati.


27.Senjata wanita adalah airmata!!


28.Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya memberi surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kata-kata romantik). Mereka akan terharu dan merasakan bahwa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tidak akan ragu-ragu terhadapmu.


29.Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang memberi perhatian padanya dan baik terhadapnya. So, kalau ingin memikat wanita pandai-pandailah.


30.Sebenarnya mudah mengambil hati wanita karena apa yang mereka inginkan hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Selasa, 1 November 2011

lagu tema blog ni....

siapa2 yang masuk blog ni maka akan berkumandanglah lagu yang tgh korg dengar ni.....emm sbb ape saya pilih lagu nie..??walaupun lirik dia simple tp music dan video dia funky....ceria....sweet pun ade....dlm lirik dia yg simple tu ada makna....nak tau..???baca dulu lahh lirik dia ni....






Lirik Lagu Diam-Lufya Omar


Kata tak pernah cukup untuk mengungkap perasaan
Kata tak pernah cukup untuk merungkai perasaan
Kata tak pernah cukup untuk ungkap perasaan
Kata tak pernah cukup untuk ungkap ketulusan


Diam mu bagaikan bidadara
Berbisik dalam khayalan indah
Matamu cukup tajam berkata


Diam kau diam tanpa bahasa
Malahku memuja dan bertanya
Biar tak terkucup tak tertawa


Kata tak pernah cukup untuk mengungkap perasaan
Kata tak pernah cukup untuk merungkai perasaan
Kata tak pernah cukup untuk ungkap perasaan
Kata tak pernah cukup untuk ungkap ketulusan


Diam mu bagaikan bidadara
Berbisik dalam khayalan indah
Matamu cukup tajam berkata


Diam kau diam tanpa bahasa
Malahku memuja dan bertanya
Biar tak terkucup tak tertawa


Terdiam aku melihat, melihatmu
Kau istimewa satu dalam seribu


Diam mu bagaikan bidadara
Berbisik dalam khayalan indah
Matamu cukup tajam berkata


Diam kau diam tanpa bahasa
Malahku memuja dan bertanya
Biar tak terkucup tak tertawa


Diam mu bagaikan bidadara
Berbisik dalam khayalan indah
Matamu cukup tajam berkata


Baru kurasa nikmat cintamu
Tapi ku rasa kaulah orangnya
Jujur tanpa berkata-kata
Ku terpesona






maknanya...perasaan dan ketulusan tak semestinya diungkap dengan kata-kata. Kadang-kadang untuk merasai sesuatu tu kita kena lihat dengan mata dan suara hati. Sama lah macam dalam lagu ni. Perempuan ni melihat, mengenal dan menyukai lelaki ni bukan daripada apa yang laki ni ungkapkan tapi berdasarkan apa yang dia dapat rasa daripada laki ni.






Nak tengok video dia yang saya cakap funky n sweet tu..?? ni lah dia..enjoy... =)







Khamis, 27 Oktober 2011

Website FAM Kena Godam Dan Di Gantikan Dengan Gambar Babi

KUALA LUMPUR 28 Okt. – Laman rasmi Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) telah digodam pihak tidak bertanggungjawab, awal pagi ini.
Laman web itu, www.fam.org.my difahamkan tidak lagi berfungsi seperti biasa, sebaliknya telah mempamerkan logo FAM yang diubah suai dengan meletakkan imej ‘khinzir’ dan turut dimasukkan rakaman dua rakaman video berbau provokasi.
Selain itu, laman web yang digodam dengan latar belakang warna merah itu turut menyelitkan satu artikel dari sebuah akhbar tempatan (bukan terbitan Utusan Malaysia) bertajuk ‘Harga tiket RM50 wajar’.
Kata-kata herdikan yang menggunakan bahasa kesat turut diselitkan pada laman yang digodam itu.
Provokasi terbaru ini difahamkan wujud akibat kenaikan harga tiket perlawanan akhir bola sepak Piala Malaysia antara Negeri Sembilan dan Terengganu, Sabtu ini. – Utusan


Tatkala ini, jika anda cuba masuk ke laman web rasmi Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), apa yang akan anda nampak ialah logo berikut dengan latar belakang berwarna merah....







Dan berikut adalah antara kata-kata mereka yang menggodam laman web rasmi FAM yang dipaparkan di laman web rasmi FAM:

So hang ckp ni negara demokrasi eh? So kami tak puas kami godam ja.. Don`t blame us shithead u ask for it dlm suratkhabar ni. Penyokong bebas buat apex2 je ...

Dan di pengakhirannya ada ditulis lagi berikut:

Wahai FAM si kapitalis anjink!! Anda sentuh jiwa, kami hancurkan poket anda. Kami mampu buat lebih lagi daripada ini. Kami mahu ranking naik dan harga tiket turun, bukan ranking turun tapi harga tiket naik. Rakyat terseksa dengan ideologi rm 50 anda. Alasan tak masuk akal. Anda jangan fikir rakyat bodoh. 100 tahun baru boleh bolasepak Malaysia maju yer!!! cakap pakai bontot ke wahai FAM..... Pegi mampos la FAM!!!

Ini adalah kata-kata dan tindakan para 'penyokong' bola sepak tanahair dek kerana tidak bersetuju dengan FAM mengenai kenaikan harga tiket perlawanan akhir.

Apa tindakan FAM selepas ini?

credit untuk azrijohan dan cerita mamat sebab info ni aku copy dari diaorang...



UPDATE: website FAM telah dilepaskan dan kembali normal

hati seorang wanita....


Ni bukan entri aku sendiri...tapi aku terjumpa kat faceb00k tadi masa tengah usha2 h0mepage aku...agak tertarik gak dengan ayat2 dia...rase mcam mmg betul je...el0k dijadikan santapan bacaan lelaki ni....layan...




▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
HATI SEORANG PEREMPUAN / WANITA 【ツ】
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
→ SENSITIF : bukan bermaksud suka merajuk..tapi cuma nak bermanja dan mendapatkan perhatian.


→ CEREWET : bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala..cuma wanita ni sukakan ketelitian..cermat..dan kadang2 teringin jgk LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala. 


→ HALUS : bak sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak..walaupun sorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab kesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk dijadikan sebagai pengajaran..Bukan sebagai DENDAM..paham??


→ IKHLAS : ikhlas seorang wanita tak perlu diragui..yes!


→ KORBAN : WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, ibu bapa, anak-anak , dan suami. WANITA amat tabah..


→ PRIHATIN : sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam. 


→ MANJA : walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri sorang WANITA masih lagi tetap sorang WANITA. Suka bermanja hanya kepada insan yang bernama LELAKI, namun juga sesama kaum..


→ EGO : WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai..


→ CINTA : CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.. 


→ SEKS : seks bukanlah segala-galanya buat WANITA sebab WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan 1 akal. NAFSU yang banyak x tertumpu kepada 1 ja. LELAKI plk dijadikan dengan 9 akal dan 1 nafsu. fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkan..


** "Peranan LELAKI dalam kehidupan WANITA adalah sebagai pelindung 
dan bukan sebagai pemusnah.


WANITA diciptakan oleh ALLAH swt dari tulang rusuk kiri dan untuk 
dipeluk dan dimanja, bukan untuk dikasari.


Maka lelaki haruslah memahami HATI dan PERASAAN WANITA ♥.

family atau kawan..???

tulahh soalan yg selalu main2 mcm r0ller c0aster kt kepala aq yg sederhana berat ni...bak kata pepatah aku...diluah mati family ditelan hilang kawan.. dari dulu lg aq da kne "bang" dengan kawan2 aku.."anak mak" lahh....x reti bers0sial lah...x reti nak bergaul...2 sume ayat standard yang  aq da biasa kena...kenapa salah ke kalau aq hanya keluar dengan family n x keluar dengan kawan...k0rg mesti ingat aq k0l0t kan...sapa kata aq x teringin nak keluar dgn member2 aq..aq naak lahh sgt2...tp da parents aq x bagi nak buat cmne...pasrah jelah...sebagai anak takkan aq nk melawan cakap 0rg tua aq....bila fikir2 balik mungkin ada kebaikan diaorang buat cmtu kat aq...di0rang kenal aq lagi lama dari member2 aq knal aq...jadi ape hak diaorang nk judge aq n parents aq kan3....aq nie ank di0rang jadi aq kena laa ikt cakap di0rang...mungkin di0rang rasa aq msih blm cukup matang utk dibebaskan..sapa tau kan...mana ada mak bapak nak r0sakkan anak di0rang..betul tak..???s0 aq akur jelah...walaupun kadang2 bingit telinga aq nie macam kena inject dengan tebuan je dengar member2 aq ckap macam2 kat aq....s0 what..??? aq adalah aq....hanya aq tau apa rasanya menjadi aq...sapa kata aq x bers0sial...aq bers0sial ape...dengan family aq....bers0sial secara sihat...haha...((ayat skema je))...:p...jadi sesapa yang senasib dengan aq k0rg buat dek jelah dengan ape 0rg nak kata....0rg nak kata kau ank mak..??biarlah...2 tandanya kau ade  mak n mak k0 sayangkan k0....klau tak k0 x jadilah anak mak aq....b0layannn sudahh laa......yang penting kita x kacau 0rang....kan3....s0oo...k0nklusinya...tepuk dada tanya selera,,ikut cakap keluarga pasti bahagia.... =)

kalau b0san..????

kalau b0san k0rg biasa buat apa..???aku kalau da b0san sgt kt bilik niehh....aq suka layan cite2 lawak...xdpat vide0 lawak bace kisah2 lawak p0n aq b0leh da gelak s0rg2...haha...kat sini aq nak share lahh dgan k0rg link yang aq slalu usha ble aq tgh b0san tahap kucing k0ma..... haaa nie lahhh antara link2 nye.....http://sumbaxparox.blogspot.com/...dlu aq selalu gak lahh bkk bl0g nie...tp sekarang da kurang lahh sbb entri die pun tak banyak dah yg baru...bl0gger 2 bz cari lawak baru k0t....n0 k0men....haaa skang aq byk layan cite lawak kt bl0g ni lah.....http://gelihati.blogspot.com/....((aq share link je taw...jangan saman aq pulak niaya 0ii...))...kalau rse diri tu ssh nak gelak rajin2 lahh bce cite lawak...gelak 2 kan awet muda....sedekah pulak 2....((erkkkk 2 kalau senyum k0t))...hehe....

cuti 0hh cuti....


Cuti ni sakan jugak lahh aq bjalan..mmg x plan pun nak g bcuti..famliy aq mmg dari dlu lagi klau nk g mne2 bkn nye ade plan...men redah je...tp bez....0keyhh...berbalik kpada al kisah cuti aq tadi...aq nie dpat cuti seminggu...cuti deepavali....hemm ape lg....mmg xde msalah laa klu aq nk g jlan2 p0n...ari ptama aq g bcuti kat bukit fraser...kat pahang 2...bez jugak...tenang je...tmpat die x sesak...pnuh dgn hutan2 lagi...mmg bez laa nk tenangkan jiwa yang tengah kacau ke 0tak serabai ke...aq bt0lak dari rumah pkul 3 pm k0t klau x silap...pastu smpai sane dlm pukul 8 pm...smpai2 je da mlm...mse nak nek bukit fraser @ fraser hill 2 hujan...pehhh lagi sejuk lahh.....mse nak naik tu kan aq ngn family aq nmpak serigala...klu nk tgk serigala bebas pegilahh sane...(malam jelah yeaa)..sampai je trs check in h0tel shahzan Inn..mmg bez gak lah....






Es0k nye...pkul 11.30 am kit0rg trs check 0ut...pastu g jln2...mula2 kit0rg g Allan Water..tmpat nie sbnanye tasik...yg beznye kat sini kt0rg naek paddle b0ats...sambil naek 2 bg makan ikan...perhh mmg bez...byk rr ikan2 keliling b0t kt0rg bila kt0rg tabur makanan ikan 2..hehe....c0mel je tgk..aq naik paddle b0at ngn adk aq..mak aq plk naik dgn abah aq...wlaupun mak aq pkai gaun labuh masa 2 tp die redah gak rr sbb kne paksa dgn anak die 2...(sape laa 2 kan3)...hehe....






Habis je kt0rg tawaf tasik dan "mengenyangkan" perut ikan2 kat situ,,kit0rg pun pegi tempat lain..kit0rg g tempat kuda pulak... paddle horse n archery..nak naik kuda masa 2...tp kt0rg pegi slah timing lahh....kit0rg smpai mse lunch h0ur kuda2 tu...x dapat lahh nk tunggang kuda...tp kan klau nk tau kuda2 kat situ name die glam0ur2 habaq hang...ade yg nama 3 stars,,r0ssi,,st0rm....hahaha lawak3...kalah nama penyanyi k0t...hemmhh x dpat tunggang kuda pastu abah aq panggil die tanya aq nk memanah tak...aq p0n layan...bayaran ditanggung kan...haha...mmg lawak lahh...stail da mcm r0bin h00d tp 4 panah je yg kne dari 10 panah...pape pun bez....aq ngn abah aq main archery...adik aq pun main jugak...tp main menyumpit...bhahaha.....0k lahh 2,...mak aq plk jd jurukamera....layann.....


Rabu, 19 Oktober 2011

bl0gger 0hh bl0gger

rmai mmber da ade bl0g skang...musim bl0g k0t....hemm xkesah laaa...jgn jd cm aku suda....bl0g da bzaman buat tp x usik p0n...~~dulu je hangat2 taik ayam~~....haha...lgp0n...aku bkn jenis ske tls catatan harian ni....ikut suke mood aku je...rasenye mau 4 bln skali aku bkk bl0g niehh....((tu pun klau rajin lahh))...haha....0keyy....ntah ble lahh nak tlis2 lagi..... =.='

Selasa, 10 Mei 2011

exam3..!!!!!!!!!!!!!!!

fuhh b0san nye...lagi2 exam....asal exam je mzti kne bce buku...asal bce buku je msti nk exam....b0leh x exam xyah bce buku n mrkah xcelent...hahaha.....dlm mmpi jelahhh....huuhhh...:ppp

Sabtu, 5 Februari 2011

r0und2 satu msia...ahaha...

pd ---> terengganu ---> kelantan ---> perak ---> pd

haha jalan sakan....cuti nie mmg bbal0i2...ahaha..... :D