Pengikut

Iklan jom.....

Sabtu, 18 Februari 2012

Percutian ke Medan, Indonesia.... BAHAGIAN 1

Masa cuti haritu aku dengan family pergi jalan-jalan kat medan...ok sangat puas hati dan enjoy sebab 7 hari 6 malam stay sana...memang best....kat sini aku share sikit pengalaman aku masa kat sana....hope enjoy baca dan boleh ambil tips-tips dan pengalaman aku kalau ada siapa-siapa yang berhajat nak pergi sana...

HARI PERTAMA

hari pertama tu seawal pukul 5 lagi kitorang dah bertolak dari rumah pergi airport..flight kitorang pukul 7.45 rasanya camtu kot...**hehe da lupa lahh**..kitorang naik airasia je....tambang dia boleh tahan murah jugak lah....aku pergi dengan parents aku,adik,maksu dan tok alias nenek aku yang voughed2 gitu..heheh....jadi total keseluruhan family aku yang pergi seramai 6 orang al kisahnya,....kitorang pergi sana tak pakai apa-apa pakej pun...kitorang pergi sendiri dan survive sendiri je...mengarut lah ada orang cakap pergi sana kena pergi pakai pakej pergi ramai-ramai sebab bahaya....nonsense lahh...dunia dah maju...orang indon pun dah bertamadun...diorang sama je macam orang Malaysia....lagipun duduk kat sana rasa macam negara sendiri jugak...so kalau sesapa nak pergi sana aku cadangkan pergi sendiri jelah...sebab kosnya lebih murah...pakai pakej mahal kot......beza sangat harga dia... :)

Polonia International Airport....cek mai dah.....heheh...

sampai je kat airport tu terus aku col driver...okey untuk pengetahuan anda-anda....sebelum pergi medan lagi aku dah buat survey pasal sewa kereta dan hotel..jadi tak ada masalah laa bila dah sampai kat sana...aku booked kereta sewa ni melalui online je pun..harga murah je...kitorang sewa kereta avanza..**p/s: kereta avanza tu lah kereta yang paling cikai dan murah untuk disewa kat sana...dasyat kan,..kalau kat malaysia pakai avanza dah boleh kira tahap awal kaya tu...huhu..**..okey berbalik pada harganya...sehari sewa kereta avanza ni termasuk dengan driver dan duit minyak adala 450,000 IDR = 151.89 MYR ....emm boleh tahan lahh tu sebab hari pertama tu aku stay kat danau toba...jauh tu...4jam perjalanan dari medan ke danau toba...pak driver alias pak supir dalam bahasa indonnya yang bawa kitorang ni agak fasih cakap melayu..jadi agak senang lah kitorang nak tanya macam-macam walaupun kadang-kadang tu ada juga miscomunication nya...haha...

setelah 4 jam yang sangat memenatkan dalam kereta tu sampai kitorang tido tak sedarkan diri, kitorang pun sampailah di Parapat...Parapat ni kat Danau Toba...Danau Toba ni salah satu tasik yang terbesar di Dunia..memang sangat-sangat cantik pemandangan tasik ni dari jalan nak pergi tu...sampai je kat parapat kitorang check in kat hotel pandu lakeside parapat. servis hotel ni sangat best...dan harganya murah jugak..kalau tak salah aku satu bilik dalam rm120 kot sekali dengan breakfast untuk 2 orang..**argghh harga dia lupa jugak..aku memang ada masalah la nak mengingat angka2 ni..patut lah tak boleh jadi cikgu math..grr...**..emmhh kitorang ambil 2 bilik..3 orang duduk satu bilik...bilik tu agak besar dan sangat selesa...tepi tasik pulak tu...syok....memang boleh tengok view tasik dari pintu bilik je...kat tepi tasik tu ada di khaskan tempat untuk pelanggan hotel nak mandi-mandi....ada ikan-ikan yang berenang-renang kat tasik tu dengan jumlah yang sangat3 banyak...serius cantik....waktu malam kat situ memang sangat sejuk...macam kat cameron highland kot...sangat dingin dan mendamaikan..**cewahh..heheh**...okey...rasanya entri untuk satu hari ni pun da berjela-jela aku tulis....sambung nanti lahh..okey....

pemandangan danau toba dari atas....

pemandangan tasik dari hotel....

melepak bersama family di pondok yang disediakan oleh hotel....
p/s: cuba teka mana satu "aku" ...jeng3....heheh...

oh daddy ku...berlatar belakangkan hotel..

breakfast time...!!!!! **aduhh lapar dah ni...** =p

------> akan bersambung a.k.a to be continued  =)

6 ulasan:

1. Salam cikgu boleh bg contact pak alias tu . Sya mau kesana april ni. Tq

BalasPadam
  2. Salam..nak tanya nak booking kereta sewa tu secara online mcm mana ye? sewa tu kira hari ke atau mcm mana? Thanks.

3. wsalam..boleh pegi kt link ni.. http://www.medanrentcar.com ada guide kat situ cara booking..yup harga 1 hari tp bbaloi klau pegi dari medan ke danau toba sbb jauh..kat danau toba xyah sewa kereta tmpat kecik blh jalan kaki or naik bas je...

4. Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.